Quantcast
Browsing all 15 articles
Browse latest View live

Nepal

onsdag den 12. september 2012Namaste allesammen:) Ja så kom vi til Nepal, og har nu været her i 2.5 uge. Vi synes tiden er gået alt for hurtigt, og er lidt triste over at vi skal sige farvel imorgen...

Første dage i Nepal

Nu har Ida og jeg været i Nepal et par dage. Hold da op et kulturchok. Vi kommer til Kathmandu lufthavn kl. 7 om morgenen lokal tid. Allerede her går det op for os at det vi kommer til at opleve den...

Bhairav Kunda trek – Under, over og i skyerne

Man kan ikke sige Nepal uden med det samme at tænke på Himalayas tinder, der som perler på en snor, afgrænser landet op mod Tibet. Det er mit erklærede mål at overbevise så mange mennesker som muligt...

Drikkepenge i Nepal – taxa, trekking og restauranter

Som serviceguide i Kathmandu står jeg dagligt overfor mange spørgsmål. Et gennemgående tema er, hvordan drikkepengesystemet her fungerer. Det er meget svært for os danskere, som ikke anvender...

Nepal part II

Anden og sidste opdatering fra Nepal.I dag havde vi sidste undervisningsdag på Vajrayana School. Dawa, en af vores elever, havde et hvidt tørklæde med til os. Man giver det til folk der har fødselsdag,...

View Article

Interview af en dansker i Kathmandu – del 2 – interview

Fortsat…Vi stopper ved Highlander, som er navnet på Jysk Rejsebureaus servicekontor i Kathmandu. Mens Søren betaler chaufføren, stiger jeg ud af taxaen. Øjeblikkeligt bliver jeg konfronteret af to...

Interview af en dansker i Kathmandu – del 1

Skyerne ligger som et vattæppe under flyets vinger. Kun brudt af de høje sneklædte bjergtinder i den fjerne horisont. Dette er synet denne oktober formiddag, umiddelbart inden maskinen dykker ned mod...

Købte flybilletter!

Så er det snart! der er lidt over en måned til at jeg rejser – en måned med afslutning på lysefabrikken hvor jeg har brugt snart 4 1/2 måneder, med juleforberedelser, rejseforberedelser såsom vacciner...

Nepal.

Husk i nepal at medbringe to fotos da disse skal bruges til det visum i køber i lufthavnen, dette kan ikke betales med lokale penge men med eksempelvis amerikanske dollars.I nepal startede vi i...

Gaia Restaurant & Coffe Shop

En rigtig god restaurant hvis man har lyst til en god steak som ikke er buffalo. De har også andre internationale retter og god Nepalesisk mad.Det er også muligt og låne/bytte bøger.Er lidt svært at...

Før Nepal blev mit hjem

Da jeg kommer ud fra toilettet kan jeg ikke lade være med at grine af mig selv. Det var et af de der, egentligt ganske pæne, toiletter i lufthavnen. Men jeg ville nu alligevel ønske at jeg lige havde...

Kathmandu, Bhairav Kundatrek og influenza

Så var det tid til at drage mod Nepal. Da vi landede i lufthavnen troede jeg et øjeblik at vi fløjet tilbage i tiden og landet på min/en folkeskole. Rødt murstensbyggeri med gamle blegede malerier på...

Pokhara – Adventure

Så kom turen til pokhara. Her bor ca 260.000 mennesker og det er klart en by der er præget at der kommer mange turister, blandt andet i form af backpackere, som bruger byen som pitstop inden et trek op...

View Article

River rafting og Chitwan national park

Hjemmefra har jeg gjort en del researcharbejde på white riverrafting og jeg er derfor rimelig klar på hvad jeg gerne vil og hvad jeg ikke vil med en sådan tur. Der sker så bare det, at vi er i Nepal på...

Gensyn med Kathmandu

Inden vi skulle afsted fra Chitwan fortalte Katrine lige om et Facebookopslag hun havde læst; det eneste jeg når at tænke og sige, er: “hvis du siger at en bus er kørt galt i bjergene, så dør jeg!”...